![]() |
![]() ![]() |
REDAKTOR NACZELNA Bianka Naciążek WSPÓŁPRACA Michał Mazur, Robert Żuraw, Izabella Rutkowska PREPRESS Zbigniew Krysiuk KOLPORTAŻ (cały kraj) Ruch, Jard-Press, Kolporter, Camelot, Inmedio Łódź, Garmond, Goniec Podlaski, Fran Press DYREKTOR GENERALNY Ryszard Piotrowski ADRES REDAKCJI Wydawnictwo "Przewodnik Budowlany" 03-903 Warszawa, ul.Finlandzka 8m.1 tel./fax (0-22) 617 43 61 fax (0-22) 616 10 89 DZIAŁ REKLAMY Marcin Sikora tel. (0-22) 616 11 05 tel. (0-22) 616 10 88 DRUK Piasecka-Johnson, Wrocław gazeta@przewodnik-budowlany.com.pl NASZ SERWIS W INTERNECIE http://www.przewodnik-budowlany.w-wa.info.pl TWÓRCA I OPIEKUN SERWISU :
© Wydawnictwo Przewodnik Budowlany Wszystkie materiały są objęte prawem autorskim. Przedruk materiałów wymaga zgody dyrektora generalnego wydawnictwa. Wydawnictwo jest członkiem Izby Wydawców Prasy
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Wydawca: Rok założenia: Zasięg: Częstotliwość: Cena: Charakter pisma: Biuro reklamy: |
Wydawnictwo Przewodnik Budowlany 1996 ogólnopolski miesięcznik 6,90 zł informator - poradnik ul. Finlandzka 8/1 03-903 Warszawa |
PROFIL PISMA: Miesięcznik o charakterze poradniczo-informacyjnym poświęcony budownictwu, architekturze, wyposażeniu wnętrz, materiałom budowlanym i ogrodom. DYSTRYBUCJA: Przewodnik Budowlany dostępny jest w punktach sprzedaży prasy na terenie całego kraju - dystrybucją zajmują się wszystkie firmy kolporterskie w Polsce. Od września 1999 r. jako jedyne pismo budowlane, dostępne jest w sieci Polskich Składów Budowlanych. Od marca 2000 Przewodnik Budowlany można kupić we wszystkich marketach na terenie kraju. Kolejne numery są przesyłane do: architektów, stowarzyszeń i organizacji budowlanych, developerów i firm realizujących inwestycje budowlane oraz producentów materiałów budowlanych. Liczba prenumeratorów wynosi około 12% całego nakładu. PROMOCJA: Jesteśmy stale obecni na poznańskich targach BUDMA oraz innych imprezach targowych na terenie kraju. Na łamach miesięcznika organizowane są konkursy dla czytelników. GRUPA DOCELOWA: Wiek - powyżej 25 lat, wykształcenie - zasadnicze zawodowe, średnie i wyższe. Według ankiety przeprowadzonej w 1998 roku odbiorcami naszego pisma są przede wszystkim inwestorzy indywidualni, planujący: budowę, kupno, remont domu jednorodzinnego lub mieszkania - blisko 52%. Dość dużą grupę, bo około 29% naszych czytelników, stanowią właściciele i pracownicy firm usługowo-budowlanych. ORGANIZACJE: 1996 jesteśmy zrzeszeni w Polskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej Budownictwa, 1998 należymy do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, 2000 należymy do Izby Wydawców Prasy, 2000 jesteśmy patronem prasowym Warszawskich Targów Nieruchomości. Wydawnictwo Przewodnik Budowlany
03-903 Warszawa ul. Finlandzka 8/1, tel./fax: (0-22) 617 43 61 Fortis Bank nr. konta 10301029-03758000 NIP 532-165-36-94 REGON 014828544 |
![]() |
![]() ![]() |
Początki miesięcznika Przewodnik Budowlany to okres wzmożonej aktywności na rynku budowlanym. Duża ilość inwestycji w sektorze prywatnym niosła za sobą potrzebę poznawania nowych technologii i materiałów. Rosła również świadomość wśród budujących - trzeba budować dobrze i szybko. Wiązała się z tym konieczność znajomości cen materiałów i usług oraz nowoczesnych rozwiązań budowlanych. Rok 1996 W lipcu 1996 roku ukazał się pierwszy numer miesięcznika Przewodnik Budowlany. Młody i pełen zapału zespół w zaskakującym tempie rozwinął pismo - już po trzech miesiącach objętość gazet zwiększyła się ponad dwukrotnie w stosunku do numeru pierwszego. W tamtym okresie główną część miesięcznika stanowił cennik materiałów budowlanych - wkładka informująca o poziomie cen na rynku warszawskim, bo taki był wówczas zakres działania pisma. Rok 1997 Rok 1997 stał pod znakiem wprowadzenia nowych przepisów prawa budowlanego, zaostrzając obowiązujące normy budowlane. Wzrosła tym samym potrzeba poszukiwania informacji jak budować. Zmienił się również nieco profil pisma - oprócz wkładki z cennikiem rozwinięto prezentacje nowych technologii. Redakcja podjęła również decyzję o rozszerzeniu zasięgu działania na cały kraj. Rok 1998 W roku 1998 nakład został zwiększony do 20000 egzemplarzy, a dystrybucja została skierowana we wszystkie większe ośrodki w Polsce. Wraz z rozwinięciem obszaru działania miesięcznik zaczął być prezentowany na ogólnokrajowych targach budowlanych, m.in. Budma w Poznaniu, Tarbud we Wrocławiu. Zwiększony nakład przyniósł również konieczność dokumentowania sprzedaży, która potwierdzana jest przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. W tym samym czasie, w celu bieżącego wglądu we wszelkie zmiany płynące z Urzędu Mieszkalnictwa, zostaliśmy członkiem Polskiej Izby przemysłowo-Handlowej Budownictwa. Rok 1999 W roku 1999 zmienił się wydawca pisma, co przyniosło również zmiany w wyglądzie i zawartości miesięcznika. Poszerzono liczbę tematów skierowanych bezpośrednio do indywidualnego inwestora z cyklu “Zrób to sam“, a do poruszanych w piśmie problemów zaczęto podchodzić w bardziej szczegółowy sposób. Do sukcesów należy zaliczyć również zwiększenie nakładu do 44 000 egzemplarzy. Rok 2000 Ten rok jest bardzo ważny dla miesięcznika Przewodnik Budowlany, pod względem planowanych inwestycji. Pierwszym krokiem jest poszerzenie zawartości pisma o działy, szczególnie interesujące naszych Czytelników. Według danych opracowanych na podstawie listów, telefonów oraz bezpośrednich kontaktów na targach na rynku istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na projekty gotowe. Z tego względu od miesiąca kwietnia br. uruchomiliśmy na łamach naszego pisma specjalny dział, w którym będą prezentowane projekty różnych pracowni i architektów, a co najważniejsze, Czytelnicy mogą zakupić wybrany projekt za pośrednictwem redakcji. W planach jest przygotowanie oddzielnej części poświęconej ofertom deweloperskim i agencji nieruchomości. Kolejny nowy dział to szansa dla studentów architektury - udostępniliśmy im kilkanaście stron, na których będą mogli prezentować swoje pomysły dotyczące projektów i wykonania małej architektury. W nowej tematyce znajdzie się również coś dla naszych Czytelniczek. Już od kwietnia prezentujemy ciekawe pomysły jak z często nieużytecznego i wyrzucanego produktu zrobić atrakcyjną rzecz. Bieżący rok przynosi nam również ciągły wzrost liczby Czytelników, a co za tym idzie - nakładu. |